Sjokkerende er det ikke, men muliges litt overraskende... Opplysningen 1881 lever av å ha en inntjening på minst 19,30 kroner i gjennomsnitt per kunde. Så de regner med at min samtale bør vare så lenge at de tjener 19,30... 19,30! For å få et telefonnummer! Himmel....
- Strategien er ikke uthaling av tid, det ville kundene ha gjennomskuet. Hvis vi ligger for høyt, da må vi forandre oss, sier konserndirektør Ann-Karin Sogn.
Hun erkjenner at kundebehandlerne bør ha 19,30 kroner i gjennomsnittlig inntjening per samtale.
Saken i dagens VG forteller om bytte av toppsjef, om en for kjapp arbeider som fikk sparken, og prisen p åsamtaler...
Vel, slik har det blitt etter privatiseringen av tjenester, bare vent, det blir verre enn dette også.
ReplyDeleteHusker på begynnelsen av 80-tallet, du ringte gratis etter kl 17:00 - 7:59, lengste samtalen jeg har hatt er på nesten 7 timer den gangen.
Opplysningen var normalt priset, og vi hadde ikke fått i gang oljepenga, for de var salta ned i Verdensbanken .. fikk aldri de tilbake.
Men billig var det å ringe og få opplysninger, samt Frøken Ur.
Så vidt jeg husker var det ikke særlig billig å ringe på 80-tallet om avstanden til den andre telefonen var særlig over ropeavstand.... Dersom du i dag bruker IP-telefoni og selv søker opp dine telefonnummere via telefonkatalogen.no eller liknenede, kan du nok kutte utgiftene betraktelig. Dersom du i tillegg går systematisk til verks for å spare, kan du angripe på mange fronter samtidig og sitte igjen med en større kake til deg selv: http://laifmanage.blogspot.com
ReplyDelete