Monday, September 19, 2011


Mine maskiner!




Her er nummer 1 - som lyder navnet Mr. Darcy!


"Kjærlighet fra første sting!" 

-sier Janome om denne maskinen, og det er jo ikke noe rart.. Horizon 7700 QCP heter den, og den er lekker både i utseende og bruk :-)

Videre sier de selv; "Janome har tatt det beste og mest brukervennlige fordelene fra alle sine modeller og skapt denne unike sy- og quiltemaskinen. Det innvendige arbeidsrommet har den imponerende lengden på hele 280 mm. Dette gjør det enklere å quilte store quilt, sy store plagg og brudekjoler samt større  innredningsprosjekt" - Vel, nå har ikke jeg store planer om å sy brudekjoler akkurat, men det er faktisk innmari greit med stor arbeidsflate altså! Den har også innebygd overtransportør, det er herlig å bruke både på tykke og glatte jobber.

Jeg velger sømmer enkelt og greit på skjermen - hvilket jo er greit at er enkelt å finne frem i, det er jo tross alt 250 sømmer å velge mellom 

Til min herlige Mr. Darcy har jeg også et såkalt "industribord", som er et tilpasset arbeidsbord som maskinen passer perfekt oppi! Den har fått hedersplassen foran vinduet, ser det ikke herlig ut??




Tatt i betraktning at den tross alt veier 12 kilo alene, har den også fått en fin og lilla (selvfølgelig ) trilleveske, en Tuttobag :-)



Her passer den helt perfekt!


Maskin, bord og bag er kjøpt hos Sysiden.no/Tonje brodering 

1 comment:

  1. Mr.Darcy!
    Oh my! Er den like flink til å sy som Mr.Darcy er bedårende kjekk, hadde jeg sittet på syrommet dagen lang ;)

    ReplyDelete