Thursday, June 18, 2009

Gambling med barnas liv...

Dette var urovekkende synes jeg. Enkelte foreldre er jo mer fokusert på at ungen har den mest trendy vinterdressen, enn at ungene sitter tryggest mulig i bilen. Det anbefales at ungen sitter bakovervendt til den er 4 år, men jeg kan knapt huske å ha sett en 4åring sitte den veien. Det er uansett verre at så mange unger utsettes for så uansvarlige omsorgspersoner at de ender opp uten skulderbelte i bilen. Jeg har selv sett det utenfor barnehagen en gang, i det jeg kjørte inn på parkeringsplassen for å hente, så kom det en far og sønn som hoppet inn - en bak og en foran - og kjørte avgårde. Begge uten bilbelte. Skulle ikke forundre meg om denne gutten alikevel har den mest trendy vinterdressen.

Les saken her i VG.

No comments:

Post a Comment