Thursday, February 11, 2010

Det ER jo galskap!

At noe er merkelig med landets bensinstasjoner, er jeg ikke i tvil om. Jeg hadde selv en opplevelse når jeg gikk høygravid sist, hvor jeg bestemte meg for å ikke dra tilbake til den aktuelle stasjonen. På vei til byen en vinterkveld mista jeg nemlig frontlyset på ene siden. Fjernlyset virket, men når jeg blenda ned ble det helmørkt på siden mot den andre kjørebanen. Ikke bra... Så, jeg kjørte innom Shell, som var den første stasjonen jeg møtte på. Fyren i kassen kunne for det første ikke hjelpe meg å finne ut hvilken pære jeg skulle ha. Etter mye romstrering fant jeg selv en guide inne på stasjonen, hvor man kunne slå opp hvilken bil man hadde og hvilke pærer den brukte. Dette ante ikke den ansatte at eksisterte. Jeg kjøpte pæren og gikk ut. Åpnet panseret og tittet ned... Ånei, jeg trengte skrujern. Men hadde de det på stasjonen da? Nei, det kunne han aaaldri huske å ha sett der. Siden stasjonen var betjent av bare en person, hadde de jo uansett ikke mulighet til å hjelpe folk utenfor. Derfor hadde de heller ingen verktøy.. Eh, neivel??
Enden på visa ble at jeg ringte min mann som kom de 2 milene med skrujern til meg. Hurra!


I etterkant har jeg lært at om man vil ha service på bensinstasjon i Trondheim, så skal man dra til Statoil ved Byåsen butikksenter. Der er de blide og kunnskapsrike, de har verktøy og bytter pærer også!

Les mer om trasig bensinstasjonservice i dagens VG.

No comments:

Post a Comment